Založ si blog

Úspech spája….vek tiež

Najdrahšia a samozrejme jediná segra…. Otvorila som dnes elektronický denník, známy pod názvom Facebook a čo nevidím! Moji dvaja friendi oslavujú narodeniny. Zachcelo sa mi trochu nostalgizovať, lebo pri štandardných rodinných oslavách zo stiahnutého hrdla dokážem  od nádychu až po prvú slzu dostať iba „Milý náš…“ Oukej, oslovenie by sme mali. Priznám sa, šokuje ma, koľko rokov ubehlo od mojej prvotnej zaznamenanej spomienky na detstvo s tebou a až keď som vďaka tvojmu otcovi zistila, že nemáš dvadsaťdeväť ale (á sakra!) tridsať, pochopila som, že aj my starneme. (opäť á sakra!) Ešte nedávno som ti ladným pohybom jedenapolročnej rúčky ťahala ostrie noža skrz tvoju dlaň, kotúľala ťa u babky dolu schodmi, či zvalila na teba môj pád na maminých podpätkoch a neskôr robila woodoo pokusy s tvojimi bárbinami. Prepáč, to bol prejav deficitu Kena, dnes to už viem. Ty prvá si mi ozrejmila, že deti neprichádzajú na svet tým nechutným spôsobom, aký sa mi snažili nahovoriť niektoré spolužiačky, ale rodičia ich náhodne nachádzajú v tráve. Istý čas som ti na narodeniny dávala knihy. Červenej knižnici si nikdy zvlášť neholdovala, ako som neskôr zistila, ani horor ťa veľmi nebral… Dnes je práve pätnáste výročie dňa, kedy ti mama povedala pamätnú vetu: „Dam ci 500 korun, len ic dakdzi von, na diskoteku.“ Bolo to v čase, keď sme my, ešte pod zákonom skúšali prvú marsku v parku pri kostole. Môj denník neobsahuje zmienku o tom, či vôbec tušíš, ako chutí cigareta, ale ako lekárke sa ti ani nečudujem. Potom prišla prvá vec, v ktorej som ťa ako mladší súrodenec predbehla….Tomáš. Keď si sa presťahovala do veľkej Blavy, narodky začali byť zriedkavejšie, asi preto odmietam uveriť tej tridsiatke. Vtedy som však vďaka tebe spoznala nový fenomén: Záchvat slobody. Vlastne dva: Záchvat slobody a Bratislavu z pohľadu chodca. Potom prišla druhá vec, v ktorej som ťa predbehla….vodičák. Touto položkou zároveň končím zoznam vecí, v ktorých som ťa predbehla.  No a teraz sa od prológu dostávam až k jadru môjho dnešného monológu. Opäť je desiaty január, už dvadsiaty ôsmy v poradí, čo ťa poznám. A mám opäť o čosi viac rešpektu voči tvojej životnej ceste. Práve preto, lebo je taká akú nemá nik iný okolo mňa a som presvedčená, že práve tak atypický človek ako ty, bude mať radosť zo špeciálneho klišé balíčka (päť klišé viet plus dve grátis) narodeninového charakteru. Poďme na to: „1. Dnes krásny sviatok máš, už 30 rokov život spoznávaš. 2. Všetko najlepšie k tvojim narodeninám, veľa zdravia, šťastia a lásky. 3. Prajem ti mnoho pracovných i osobných úspechov. 4. Nech ruže sypú sa ti, nech každá túžba splní sa ti. 5. Nech máš život ako sen, užívaj si každý deň. 6. Len to najkrajšie, čo život môže dať, chceme ti pri tvojom jubileu zaželať. 7. Keďže máš dnes tridsať rôčkov, prajeme ti veľa šťastných krôčkov.“

Ku špeciálnemu narodeninovému klišé balíčku ešte prikladám želanie veľkého obnosu peňazí, smerovaného zo slovenského zdravotníctva na tvoje konto, a ako zvyknem hovorievať mojim deťom: „Želám si modré z neba, hodinky s vodotryskom, bieleho koňa a dobré deti.“ Knihu ti už tento rok nedám. Máš plnú knižnicu vlastnej fantastickej knihy života. Myslím, že by sme na prahu tridsiatky mali na najbližšej lyžovačke prehodnotiť štruktúru darčekov na najbližšie desaťročie a tiež…dokedy chceme naše deti držať v tom, že sme ich našli len tak pohodené v tráve….

PS: Musím sa ti priznať, že som v Panta Rhei našla knihu „Příští rok o rok mladší“

Môže mať Trójsky kôň IQ hojdacieho koňa?

14.01.2012

Tí, ktorí ma poznáte viete, že s blížiacimi sa voľbami narastá moje občianske politické vzrušenie a nadšenie pre predvolebný marketing, ktorým sa ešte stále ani zďaleka nepribližujeme západným krajinám. Úmerne narastajúcim počtom bilboardov, spotov a iných marketingových „počinov“ narastá aj počet mojich blogov. No keď ma niečo zaujme až natoľko, že mi za [...]

Devätnásťročná „nemravnica“

01.01.2012

Nik nemá také veľkolepé oslavy ako ona. Jej otcovia jej vybrali parádny dátum narodenia, rovno prvý Január. A tak, so salvami ohňostrojov v každom meste je spomínaná na uliciach, tak medzi dospelými, ako aj medzi pubertálnymi rovesníkmi. Veru, našu škandalóznu „devätnástku“ pozná vari každý, aj okolité štáty. Nebola plodom lásky, ako to býva zvykom [...]

Aj malé dieťa vie, že gorila patrí do klietky. .

30.12.2011

Áno aj mne to share-ovali priatelia na Facebooku a tak som si mohla v troch rôznych verziách od troch rôznych „nezávislých“ médií a ich komentátorov prečítať niečo, čo som doposiaľ o gorile ešte netušila… Z gorily, inak aj podľa Wikipédie považovanej za mierumilovného tvora, urobilo malé Slovensko za krátky čas fenomén. Ale to sme už predsa dokázali aj [...]

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

iwadamov

Pravdu? Popravde obzerala som sa po Pravde, ale hľadať ju vo víne nemá zmysel, keď je vo forme písomnej i elektronickej. A papier veľa znesie...elektróny tiež. Taká je Pravda.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 22317x
Priemerná čítanosť článkov: 2480x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy