Založ si blog

Ako mi zmena témy pomohla nedostať cukrovku :-)

Mám kamarátku…. kto ju nemá, však?, začnem mojim obligátnym ohováračským prológom, vyplývajúcim z nejakej životnej skúsenosti. Táto však poukazuje na istý rozširujúci sa problém v našej spoločnosti, ktorý má k skutočným problémom naozaj ďaleko, no ako to už lekári zvyknú hovorievať, „u citlivých jedincov môže vyvolávať alergické reakcie“.

Začnem teda štandardným zvonením telefónu, podotýkam, že môjho a na druhej strane linky je ona. Moja kamarátka…  „Ivulik ahoj zlatinečko, no ako sa máš? Dlho sme sa nepočuli mojenko, Lenočke sa už cnie za chlapcami. Čo robia anjelikovia moji?“ Za toto uvítanie má  u mňa moja priateľka vždy bobríka lásky, nakoľko takéhoto telefonického uvítania u mňa doposiaľ nebol schopný žiaden muž. „Mojko no kedy sa zastavíte na kávičku? A čo teraz robíš zlatik?“ Po stručnej referencii, že makám a chlapci sú v škole a ešte stále dosahujú dobré štúdijné výsledky skonštatuje: „Joooj milačkovia moji“ a „Miláčik počúvaj a jak robotka?“ Jej infantilné výrazy skonfrontujem s flegmatickým „v pohode, nikto ma momentálne neserie“ no ona napriek tomu ani za toho svätého neprepne na iný mód. A tak sa bavenkáme na témičku Lenočkiných (dcériných) napredovaní v školičke, úžasného slniečka za oknom, ktoré z ich bytíku, čoby! z ich hniezdočka lásky robí…vlastne už neviem čo, o tom, ako Jarinko asi pôjde robkať do zahraničia a medzitým to všetko stihne okoreniť ďalšími božtekmi a osloveniami typu „anjelik, lásočka, miláčik“ a naozaj, naozaj veľmi starostlivým tónom. Uff…

Konečný dospelácky progres nastane, keď sa téma zvrtne na jej prácu. „No vieš čo? Zmrdi jedni, to cestovanie je už tak drahé, že hovno zarobím, keď si to prepočítam. A navyše, tie kravy učiteľky mi malú nezoberú do kolektívu už len keď má prvé sople. Si to uváž, človek aby platil za všetko ako debil, všetky pravidlá dodržiaval ako ten chumaj, ale keď je problém, nikto neberie ohľad. A ani tá stará psychopatka (svokra) nepomôže!“ Zažiarili mi oči. Mám na ňu liek a telefonickú cukrovku už nechytím. A konečne som sa dostala k podstate nášho hovoru – pozvala som ju na kávu. Už viem, že keď mi bude z jej telenovelových výrazov sladko až za ušami, stačí prehodiť tému na prácu a opäť sa mi nebude dvíhať tlak. Ibaže by sa jej infantilné slovné chúťky infiltrovali ešte aj tam a tak by som musela počúvať niečo ako: „človiečik by platenkal ako debilček“, či „zmrdíkovia jedni, to cestovaníčko je už tak drahučké, že hovienko zarobkám“…… Z úvah ma vyrušila kámoška na druhej strane: „ Tak dobre mojenko teším sa na vás, prídeme s Lenočkou okolo poludnia. Bozkávam ťa! Aj Lenočka posiela chlapčekom pusinku. Paaa!“

 

Môže mať Trójsky kôň IQ hojdacieho koňa?

14.01.2012

Tí, ktorí ma poznáte viete, že s blížiacimi sa voľbami narastá moje občianske politické vzrušenie a nadšenie pre predvolebný marketing, ktorým sa ešte stále ani zďaleka nepribližujeme západným krajinám. Úmerne narastajúcim počtom bilboardov, spotov a iných marketingových „počinov“ narastá aj počet mojich blogov. No keď ma niečo zaujme až natoľko, že mi za [...]

Devätnásťročná „nemravnica“

01.01.2012

Nik nemá také veľkolepé oslavy ako ona. Jej otcovia jej vybrali parádny dátum narodenia, rovno prvý Január. A tak, so salvami ohňostrojov v každom meste je spomínaná na uliciach, tak medzi dospelými, ako aj medzi pubertálnymi rovesníkmi. Veru, našu škandalóznu „devätnástku“ pozná vari každý, aj okolité štáty. Nebola plodom lásky, ako to býva zvykom [...]

Aj malé dieťa vie, že gorila patrí do klietky. .

30.12.2011

Áno aj mne to share-ovali priatelia na Facebooku a tak som si mohla v troch rôznych verziách od troch rôznych „nezávislých“ médií a ich komentátorov prečítať niečo, čo som doposiaľ o gorile ešte netušila… Z gorily, inak aj podľa Wikipédie považovanej za mierumilovného tvora, urobilo malé Slovensko za krátky čas fenomén. Ale to sme už predsa dokázali aj [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

iwadamov

Pravdu? Popravde obzerala som sa po Pravde, ale hľadať ju vo víne nemá zmysel, keď je vo forme písomnej i elektronickej. A papier veľa znesie...elektróny tiež. Taká je Pravda.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 22307x
Priemerná čítanosť článkov: 2479x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy