Založ si blog

Deväťročný hriešnik

„Tetaaa a Vy viete čo sa stalooo?“ Čiastočne zmierená s týmto, realitu pomenúvajúcim oslovením som sa otočila na dvoch deväťročných spolužiakov môjho staršieho syna. Sedeli u mňa v obývačke a čakali na mojich výrastkov, ktorí ešte nedorazili z nejakého krúžku. „Nie, neviem, čo máte na mysli chlapci?“ opýtala som sa trochu nezúčastnene, aby som ich nevyplašila od zdelenia možno tajnej informácie. „Nooo, že v našej škole bola polícia, lebo náš spolužiak Marek založil na Fejsbúku skupinu „Neznášam cigánov“ a tiež „Neznášam školu“. Trochu neveriacky som zodvihla obočie, ale nechala som ich rozprávať ďalej. „No prišli takí dvaja policajti a boli za riaditeľkou a potom aj za Marekom. On to založil, ale potom to zrušil a asi sa mu to nepodarilo. A hovorili…“, vysvetľoval mi dychtivo ďalej, „že to nemôže také robiť, lebo jeho rodičia by z toho mohli mať problém, lebo viete čo to je teta?“, vyvalili sa na mňa z gauča štyri veľké oči mojich malých hostí. Zmohla som sa na „eee“. „Lebo to je rasizmus!“, poučil ma jeden z nich a druhý mu pritakával „Hej rasizmus, som si nevedel spomenúť na to slovo.“

V tom momente som zlapala po dychu a uvažovala o celej tej situácii ad absurdum. Tak policajti si dali tú námahu, aby prišli osobne za malým „administrátorom“ skupiny na Facebooku, ktorá nesie rasistický názov. Aha, koniec demokracie. Dobre. Druhý bod: Jeho rodičia by mohli mať z toho problém. Jeho rodičia podľa mňa v živote pred deväťročným deckom neotvorili rómsku otázku, lebo jednoduchšie je zodpovedať na otázku, či bola skôr sliepka alebo vajce. Ale vďaka kvantu informácií z každej strany sa musia naše deti potýkať s náročnými témami už v tak útlom veku, kedy si ani poriadne nedokážu zapamätať názov „hriechu“, ktorý spáchali. Bod 3: Deväťročné dieťa vytvorilo skupinu na Facebooku….opakovala som si to už so smiechom po deviaty krát. A my im ideme dávať štvorky za to, že nevedia, kadiaľ preteká Torysa.

Ale tá najdôležitejšia pointa je, že naše deti už v tomto útlom veku ktosi vychováva tak, aby mu bolo jasné, že cigán je tvor chránený zákonom, štátom, políciou, sociálnym systémom i demokraciou, pretože sme mu dali do rúk zbraň s názvom RASIZMUS. Je pritom úplne jedno, či je to plne adaptovaná súčasť komunity, ktorá rešpektuje systém a jeho pravidlá, vytvára hodnoty, dosahuje vzdelanie a je prínosom pre spoločnosť, alebo je to ich zapáchajúci rovesník, ktorý školu zvnútra nikdy nevidel a s acetónom vo vrecku od mlieka sa poneviera s obdobne vyzerajúcou, akurát staršou svorkou po uliciach. Hlavne, že je chránený čarovným zaklínadlom „rasizmus“. A tak sa o ňom nesmieš škaredo vyjadrovať, škaredo naňho pozerať, ukazovať naňho prstom, alebo komukoľvek povedať, že ho nemáš rád. Nesmieš ho nemať rád….mohla by na záver rozprávky dokončiť pred triedou pani učiteľka vysvetľujúca význam nového slova…

A to som skutočne až do dnešného dňa naivne verila, že moje deti si budú vytvárať individuálne postoje k ľudstvu a že sa sami rozhodnú, či budú, alebo nebudú akceptovať správanie ktoréhokoľvek belocha, Číňana, Róma, Poliaka, Maďara, alebo trebárs svoju ryšavú matku…

Koniec-koncov, my hrdzavovlasí sme tiež poriadna menšina.

PS: Ešte stále sa pred deťmi tvárim, že Facebook neexistuje. Možno im to Marek ešte nestihol povedať…

PS 2: Zaujímalo by ma, ktorá z tých dvoch Marekových skupín mala viac členov….

Môže mať Trójsky kôň IQ hojdacieho koňa?

14.01.2012

Tí, ktorí ma poznáte viete, že s blížiacimi sa voľbami narastá moje občianske politické vzrušenie a nadšenie pre predvolebný marketing, ktorým sa ešte stále ani zďaleka nepribližujeme západným krajinám. Úmerne narastajúcim počtom bilboardov, spotov a iných marketingových „počinov“ narastá aj počet mojich blogov. No keď ma niečo zaujme až natoľko, že mi za [...]

Devätnásťročná „nemravnica“

01.01.2012

Nik nemá také veľkolepé oslavy ako ona. Jej otcovia jej vybrali parádny dátum narodenia, rovno prvý Január. A tak, so salvami ohňostrojov v každom meste je spomínaná na uliciach, tak medzi dospelými, ako aj medzi pubertálnymi rovesníkmi. Veru, našu škandalóznu „devätnástku“ pozná vari každý, aj okolité štáty. Nebola plodom lásky, ako to býva zvykom [...]

Aj malé dieťa vie, že gorila patrí do klietky. .

30.12.2011

Áno aj mne to share-ovali priatelia na Facebooku a tak som si mohla v troch rôznych verziách od troch rôznych „nezávislých“ médií a ich komentátorov prečítať niečo, čo som doposiaľ o gorile ešte netušila… Z gorily, inak aj podľa Wikipédie považovanej za mierumilovného tvora, urobilo malé Slovensko za krátky čas fenomén. Ale to sme už predsa dokázali aj [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

iwadamov

Pravdu? Popravde obzerala som sa po Pravde, ale hľadať ju vo víne nemá zmysel, keď je vo forme písomnej i elektronickej. A papier veľa znesie...elektróny tiež. Taká je Pravda.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 22306x
Priemerná čítanosť článkov: 2478x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy